Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2007-09-26 22:04:29

Hurra för Jämtland och för Biskop Tony!

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-09-26 22:16:01

Eva: :D

Postat av: Jämtlandstösen

Publicerad 2007-09-27 20:48:07

Tack för att du satte mig på spåret till artikel, den hade jag missat i ÖP:-) Ja, det firas mer nattvard nu än förr här. Samtidigt är tröskeln fortfarande hög för många. Det lever kvar den gamla synen på nattvarden som något man inte tog så ofta. Själv tycker jag om en balans mellan nattvard och gudstjänster utan, men tycker det är bra att vi ökat nattvardstillfällena i församlingarna. Det var för sällan förut, och blir människor mer vana kommer de gå oftare, det tror jag. Trist var det att så få hittade till vår veckomässa i församlingen, men hoppas det blir bättre, det gäller att vara uthållig också.

Postat av: Blyger

Publicerad 2007-09-27 22:25:16

Jämtlandstösen: Ja, jag tror trägen vinner. :-) Uthållighet kan löna sig! Genom att erbjuda nattvardstillfällen ganska ofta i församlingarna kan jag tänka mig att man signalerar flera saker och bland dessa saker vår tro på nåd och rättfärdiggörelse genom tro (och inte gärningar). Det tycker jag om.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela