Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Mina kära barn

Publicerad 2008-12-03 22:36:59 i Allmänt,



Det finns underbara barn i min närhet.
Sådana där som har tillgång till nycklarna som går till
mitt hjärtas innersta kamrar.

Ett av barnen säger ibland till sina föräldrar att deras hund är ledsen när Blyger
inte är hos dem.

Ett av barnen stack in sin lilla hand i min, bad mig blunda och förde mig sedan till
vardagsrumsfönstret för att visa mig kvällen.

Ett av barnen sa till en okänd människa att hon var så glad,
för hon skulle få ha världens bästa barnvakt när föräldrarna ska vara borta en sväng.
(Gissa vem som skulle vara barnvakt... :D )

Mitt hjärta måste vara ganska stort, för det finns många rum i det.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-12-04 10:14:18

Barns naturliga öppenhet är så befriande. Inget tillgjort och konstlat, de bara är. Att umgås med barn öppnar verkligen våra hjärtan.

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-12-04 14:55:07

Eva: Verkligen! De ger mig andrum i vardagen! :-)

Postat av: aida

Publicerad 2008-12-04 20:38:26

hmm, de kan alltså se skillnad på sur och ledsen hos den där hunden? ;D de ska barn till det, det må jag lova...



ditt hjärta är fantastiskt, stora rum och ändå så varmt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela