Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

År 2007

Publicerad 2008-01-04 00:59:29 i Allmänt,


En liten sammanfattning av året som gått, lite så här i efterhand...


Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?


Jag bytte sovplats ca 20 gånger inom loppet av två månader.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?


Jag lovar aldrig något särskilt vid nyår...

Fick någon i din närhet barn?


Japp.

Dog någon i din närhet?


Nja... Beror på hur man ser det...

Vilka länder besökte du?


Eh... Norrland?

Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007?


Vila, struktur, effektivt arbete som därmed genererar mer ledig tid, god hälsa hos mig och mina nära.
 
Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför?


8 juli, då jag fick dela upplevelsen av helig mark tillsammans med en relativt nyfunnen vän. Idag har vi nära band till varandra och jag är innerligt tacksam att vi funnit varandra.

Vad var din största åstadkommelse?


Jag vet inte riktigt, det är flera saker som samverkat/påverkat varandra som inte går att skilja från varandra...

Vad var ditt största misslyckande?


Känner mig inte så misslyckad, men det är klart, några saker kan jag gräma mig över, saker jag kunnat gjort bättre, avslutat i tid osv.

Vems beteende förtjänade att firas?


En fantastiskt klok och varm person som visade stor pastoral omsorg, tålamod och ödmjukhet under pressade, stressande omständigheter.

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?


En programledare på SVT som gjorde mig riktigt besviken i samband med en intervju och i förlängningen i samband med en hel programserie. Skämmes!!!

Var tog det mesta av dina pengar vägen?


Hyra. Och resor.

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätteexalterad?


Hmm... Jag kommer faktiskt inte ihåg! Känns konstigt att jag inte minns det.. Beror det på för mycket stress? Trötthet? Att jag inte haft något att bli exhalterad över? Att jag inte hade vett nog att bli exhalterad över exhalterande saker?

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007?


The Worrying Kind med The Ark

Bästa filmer 2007?


Hm, jag har inte gått på bio en enda gång under hela året...

Vad önskar du att du hade gjort mer av?


Varit mer effektiv vid både arbete och vila, mer tid för umgänge med alla goa människor som jag knappt hunnit med...

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?


Slösurfa på internet!

Hur firade du jul?


Ungefär som en blandning av filmerna "Tomten är far till alla barnen" och "Ogifta par -en film som skiljer sig"

Blev du kär under 2007?


I alla fall lite förälskad...

Hur många one-night-stands hade du?


Eh, noll...

Favorit TV-program?


Julkalendern.

Vilken var den bästa boken du läste?


"Till alla som tycker livet är en öken" av Karin Johannesson.

Vad gjorde du på din födelsedag?


Jag umgicks med goa vänner som rest många mil för att fira mig. :-)

Hur skulle du beskriva din stil 2007?


Ostil, kanske?

Hur höll du dig ifrån att bli galen?


Jag bröt ihop och grät i goda vänners närvaro. Vet inte om det var ett sätt att undvika att bli galen, eller om det var ett tecken på den galenskap jag skymtade emellanåt...

Vilken politisk fråga gjorde dig upprörd?


Det jag kan komma på just nu är hur heligt förbannad jag blev vid diskussionerna med en människa som uttalade klart rasistiska, homofobiska, kvinnoprästfientliga och sexistiska åsikter. Det handlade inte riktigt om någon enskild politisk fråga, utan mer om ett paket åskiter som gör mig illamående.

Vem saknar du?


Jag vet inte riktigt, jag saknar alla mina underbara nära och kära när jag inte är där de är...

Vem var den bästa nya personen du träffade?


Ett flertal personer!! Det som dessa personer har gemensamt är ödmjukhet, klokhet, närvaro, generositet, värme.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2007.


Inget är för evigt, allt är förgängligt och tidsbegränsat. -Passa på att ta vara på livet medan tid är!

Citera en sångtext som passar ditt 2007.


"En slank han hit och en slank han dit och en slank han ner i diket!"

Lärde du dig något nytt under 2007?


Ja, massor!!! Inom många olika områden!

Vad vill du lära dig under 2008?


Att bli mer effektiv, som jag redan skrivit här ovan.

Årets händelse?


Hm, är för blyg för att skriva det här. ;-)

Årets skvaller?


Ja, jag har hört en hel del skvaller om mig själv, men inget av det jag har hört stämmer med sanningen...

Känn dig utmanad att svara på dessa frågor du med!

:-)

Kommentarer

Postat av: Jämtlandstösen

Publicerad 2008-01-04 19:58:29

Kul att du är tillbaka!

Postat av: Blyger

Publicerad 2008-01-04 22:08:20

Jämtlandstösen: Tack! Det är roligt att vara tillbaka, även om jag har haft en vilsam, bra bloggfri tid...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela