Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Kära Martin Luther

Publicerad 2008-06-30 00:40:47 i Allmänt,

Jag har sagt det förut och jag säger det igen;

Martin Luther är missförstådd av många och enligt min uppfattning så beror det på okunskap.
Människor lägger ord i munnen på Luther och menar att han skulle ha tyckt en hel massa saker som det inte alls finns belägg för.

Ladda gärna ner och lyssna på ett program på Människor och tro på SR p1 som sändes 20 juni i år. Det handlar om Luther och uppfattningar och missuppfattningar som råder... Så här lyder beskrivningen av programmet på SR:s hemsida:

Människor och tro 2008-06-20 14:03 (ladda hem, 31.95 MB)
Ett människor och tro special med en av Europas genom tiderna mest inflytelserika opinionsbildare i centrum. Vad betyder Martin Luther för vår tid och vilka avtryck har han i Sverige idag? Medverkande: Elisabeth Gerle, redaktör för boken Luther som utmaning, Per Svensson som i höst utkommer med boken Dr Luther och Mr Hyde samt Karim Jebari, moralfilosof som står bakom bloggen politik och filosofi.

Kära Martin Luther får GÄRNA sitta på min axel!

:-)

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2008-07-01 10:07:39

Men åååååååååååh, sitter med en helt otroligt trög uppkoppling hos päronen så den där länken fungerade inte alls för mig :-(

Postat av: blyger

Publicerad 2008-07-01 10:14:06

Veronica: Typiskt! Men du, det är ingen fara på taket, det går att ladda ner senare med. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela