Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Tack och lov att jag inte är ärkebiskop!

Publicerad 2008-09-15 23:51:37 i Allmänt,

Min djupaste tacksamhet som jag känner idag är att det inte är jag som är ärkebiskop i  Svenska kyrkan. Jag andas ut en lättnadens suck och tackar Gud för att det inte är jag som ska behålla förståndet, tålamodet och lugnet vid alla möjliga tillfällen, som till exempel vid gårdagens intervju av Gudrun Schyman i Tv 8...

Ibland känner jag frustrationen växa inom mig i samma takt som tålamodet pyser ut genom öronen.

Jag känner en djup tacksamhet för att det inte är jag som är ärkebiskop.

Jag känner en stor beundran för och tacksamhet till ärkebiskop Anders Wejryd och hans tålmodiga arbete.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-09-16 08:31:35

Vad var det i den intervjuen som gjorde dig tacksam över att inte vara äb?

Postat av: blyger

Publicerad 2008-09-16 22:16:57

Jo att jag inte skulle fixa att behålla lugnet och tålamodet dagarna i ända när samma eller liknande frågor, föreställningar, förutfattade meningar osv upprepar sig. Bara att de kommer fårn olika håll, med olika intentioner... Att om och om igen, år efter år behöva harva på med liknande saker... Åh, jag kan hålla på hur länge som helst här, :-), men det ska jag inte göra, för jag måste pyssla med annat nu...

Postat av: Eva

Publicerad 2008-09-16 22:30:36

Jag såg inte intervjuen men nu blev jag nyfiken :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela