Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Den unge mannen gladde mitt hjärta

Publicerad 2009-04-05 19:47:47 i Allmänt,

Idag har jag umgåtts med en människa som jag aldrig har träffat tidigare. Han är 16 år och den mest underbara tonåringen jag någonsin mött. Kanske en av de allra mest socialt kompetenta människor jag över huvud taget har träffat i mitt liv. I rubriken står det att en ung man gladde mitt hjärta och egentligen är väl inte beteckningen "man" när det handlar om en pojke på 16 år, men det kändes verkligen som att han var en ung man. En lugn, trygg, klok, smart och otroligt socialt kompetent människa med stor förmåga att känna in och känna av och väldigt bra på att kommunicera, både med människor och djur. Det känns som att han verkligen har reflekterat och funderat mycket. Han har en förmåga att se sammanhang och kopplingar, kan dra slutsatser och se saker ur mångar perspektiv.

Jag är så glad att jag har fått träffa honom och jag är så glad att han finns. Denna kloka unga man har glatt mitt hjärta och gett mig ny glädje och tillförsikt inför framtiden.

Kommentarer

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2009-04-05 21:12:07

Blir ju nyfiken och vill veta mer... Fast jag förstår om du är kryptisk, så hemlig som du är.

Postat av: blyger

Publicerad 2009-04-05 22:29:50

Bloggblad: Haha! Du känner mig vid det här laget! :D Vad kan jag berätta mer, tro? Han är son till en människa i min närhet och idag fick jag äran att lära känna honom på tu man hand när vi fick hjälpas åt med diverse bestyr då bl.a hans familj var på annat håll och inte kunde ordna med saker själva. Det är alltid fantastiskt att få möta inspirerande, goa, kloka människor med god självkänsla och självkännedom, men det här var något utöver det vanliga.

Postat av: aida

Publicerad 2009-04-05 23:19:06

det finns hopp om mänskligheten!!

Postat av: blyger

Publicerad 2009-04-06 10:55:29

Aida: Jajamen! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela