Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

The last supper

Publicerad 2009-04-09 10:27:35 i Allmänt,

Skärtorsdag.

Den sista måltiden.

Den måltid som ligger till grund för vårt nattvardsfirande.

The last supper -Jesus Christ Superstar. 

Ikväll ska jag äta middag och fira skärtorsdagsmässa med goa vänner. Jesus och hans lärjungar delade glädje och sorg, bekymmer och erfarenheter med varandra. På samma sätt är det med oss som ska dela denna skärtorsdag med varandra.

Stark känsla av gemenskap.

Kommentarer

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2009-04-09 17:38:33

Och jag hade tänkt gå till kyrkan... men är så makalöst trött efter gårdagens utflykt. Kanske är du intresserad av vad som hände? Då kan du kolla på min blogg, där finns en länk till svt.

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2009-04-09 17:39:01

Förresten så sjunger jag ifatt hela påsken på söndag... :)

Postat av: Eva

Publicerad 2009-04-09 21:26:29

Själv låg jag på soffan och hörde kyrkklockorna ring. Orkade bara inte gå dit. Ibland så vill huvudet men inte kroppen. Jag följer dagen inom mig och kommer igen på påsknatten :) Hoppas din kväll känns bra och även den fortsatta helgen.

Postat av: blyger

Publicerad 2009-04-10 09:39:22

Bloggblad: Vilken grej! Det var verkligen en rolig utflykt! :-)



Eva: Ja, ladda batterierna du, så du är med i matchen på påsknatten! Eftermiddagen och kvällen var underbar! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela