Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Hon går från vänner till vänner.

Publicerad 2009-08-28 18:38:40 i Allmänt,


www.fotoakuten.se


"Jag går från vänner till vänner", sa hon.

Hon tittade mig allvarligt i ögonen och sa:
"Jag går verkligen från vänner till vänner och vilket fantastiskt jobb jag har, där jag delar dagarna med många av dessa vänner."

Ja, hon har det. Många vänner. Många människor i olika kretsar och sammanhang.
Från stad och land, akademi och kyrka, ung och gammal, fattig och rik, svensk och utländsk.

Och hon överraskades av ett gäng av dessa vänner med födelsedagstårta nu när hon kom tillbaka till ett av sina arbeten efter semestern, veckor efter 50-årsdagen. Överraskad och rörd till tårar konstaterade hon: "Jag går från vänner till vänner."

Det är så det ska vara.

Leva livet gåendes mellan vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela