Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Nytt liv i familjen

Publicerad 2009-02-21 22:25:11 i Allmänt,



Idag har min familj utökats.

En av mina små,
som jag följde under hela uppväxten,
som jag var barnvakt till,
som jag nattade,
som jag drog på kälken i vackert snölandskap,
som jag delade ut julklappar till då jag var tomte,
vars mamma jag har delat förlusten av en förälder med,

hon har själv fått en liten idag.

Världen har berikats med ett nytt litet liv.

Välkommen lilla vän!

Kommentarer

Postat av: Vonkis

Publicerad 2009-02-21 22:59:39

Välkommen!!!



När han skapade alla stjärnor, gav han namn åt dem med sin starka röst. Men när du skulle födas, saknade han ord. Hans hjärta darrade, tårarna rann, när han för dig, öppnade livets grind.



Ett mästerverk, som fadern har skapat. Ett äventyr, ditt mål är att vara den du är. Du är skaparens klenod, köpt med kungens blod. Du är ett mästerverk, konungabarn.



Han tog plats i sin egen saga. Världshistoriens författare, han kom hit för att visa hur du hittar hem. Han skrev din dagbok, hade en plan, långt innan du stavade till "Gud".



Ett mästerverk, som fadern har skapat. Ett äventyr, ditt mål är att vara den du är. Du är skaparens klenod, köpt med kungens blod. Du är ett mästerverk, konungabarn.



Av Niklas Hallman

Postat av: blyger

Publicerad 2009-02-22 08:47:11

Vonkis: Nämen! TACK!!!!!

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2009-02-22 17:10:23

Så härligt! Visst är det ett under varje gång.



Men jag får väl hoppas att barnet är något större än det på bilden...

Postat av: blyger

Publicerad 2009-02-22 18:26:58

Bloggblad: Ja, nog är det ett under... :-) Och ja, krabaten väger dryga 4 kg, så han är lite "rejälare" än barnet på bilden...

Postat av: Bloggblad

Publicerad 2009-02-25 22:51:14

Det var ju tur... båda mina barn fick man ta armarna till hjälp för att hålla...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela