Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Det har syndats emot mig

Publicerad 2009-03-09 18:59:10 i Allmänt,

Förra veckan ansvarade Margareta Melin för Morgonandakterna i SR P1. Här kan du lyssna på dessa andakter i arkivet.

Detta är en bön (från torsdagens andakt) med tanke på dem av oss som blir utsatta för övergrepp och skuldbeläggning. Den är som en omvänd syndabekännelse:

"Det har syndats emot mig.
Jag blev offer, skuldbelagd och tog på mig skulden.
Inför dig lyfter jag av den skuld som inte var min
och tar avstånd ifrån den.
Du är min enda domare och vet allt.
I ditt ljus klarnar sammanhangen
och sanningen gör mig fri.
Att du delar smärtan
ger mitt hjärta tröst
och i kärlekens blick börjar såren läkas."

(Margareta Melin)

Kommentarer

Postat av: aida

Publicerad 2009-03-15 15:36:14

Margareta melin är bra på att sätta ord på känslor!

Postat av: blyger

Publicerad 2009-03-16 15:42:30

Aida: Ja, hon är bra på det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela