Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Bekymmerlöshetspärlan

Publicerad 2009-06-01 00:05:14 i Allmänt,



Martin Lönnebos bekymmerlöshetspärla är flitigt tummad på i mitt hem.
Pärlan som ger utrymme för rast och vila.

En stund i evighetsnuet.

"Carpe diem" står det i slutet av varje mejl jag får från en av dem jag delar vardagen med. Resten av utrymmet i mejlen kan vara fyllt med "måsten", "borden" och alla möjliga uppgifter och åtgärder som ska göras. Men i slutet av varje mejl finns en påminnelse om att "fånga dagen". På något sätt känns det lite mindre jobbigt med alla de där "måsten" och "borden" efter den påminnelsen, som att jag blir påmind om att det inte är alldeles livsavgörande att jobba på alla uppgifter direkt, utan kan ta en andningspaus, kan sätta mig själv en stund i evighetsnuet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela