Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Änglarna, reflexerna.

Publicerad 2010-02-05 00:11:33 i Allmänt,


www.fotoakuten.se


Först var det K1. En av de mest varmhjärtade människor som finns, med mängder av rymder och vrår inuti, med klokhet, dimensioner och styrkor som inte är av denna värld. Fortfarande idag överraskas vi av hur oerhört många gemensamma beröringspunkter, liknande historia, bakgrund och erfarenheter vi delar. För evigt finns K1 i mitt hjärta.

En liten sväng höll hon mig i handen, hon som är ett vandrande evangelium, hon som tänder ljus inuti, som lyckats gå genom livet oförstörd, trots att åren har bjudit på oerhört många törnar. Hon vandrar fortfarande intill mig, oavsett geografisk distans. Vi fann varandra och det kommer alltid att vara något speciellt mellan oss. Kärlek och värme. Min älskade Ljuständare.

K2
pratade om kvällsbönen med änglar som vandrar runt huset. Sedan torkade K2 mina tårar. Den varma handen doftade svagt av hudkräm. "Det kommer att ordna sig" sa K2. Vi delade många, många stunder tillsammans. Det var den mest livsbejakande, livgivande och livsfrämjande tiden jag hittills upplevt i mitt liv. Förmodligen kommer jag aldrig någonsin mer i livet få uppleva något liknande. K2 förvandlades till Älgkon. För evigt är vår relation förändrad. Älgkon har många sidor, men rummet i hjärtat där K2 bor besöker Älgkon aldrig. Har inte tillgång till nyckeln. Sorgligt och en evig saknad.

Blenda såg ut att ha ramar och verkade klok. Det stämde. Blenda kunde det där med att se skeenden i större perspektiv, kunde förstå och definiera. Blenda är ett flockdjur och i den ingick flera varmhjärtade varelser. Hos dem finns en extra plats. Min plats. Vi ingår hos varandra nu.

Klok som Ugglan är det inte många som är. Så otroligt djupt vi lyckas dyka ner när vi monterar på oss simfötterna och snorkeln! Ibland plaskar vi vid ytan. Och ibland hovrar vi på något sätt ovanför verkligheten. Ugglan förstår saker, har varit där själv, har upplevt, känt och erfarit. Ugglan är som Kristus som vet var det är att vara människa. Ugglan är ärlig och rak, utan omskrivningar eller annat trams. Utan krusiduller, annars kan det lika gärna vara. Vi är lika på det sättet. Nu är vi lika till utseendet med. Förutom att Ugglan är avundsjuk på min nuvarande frisyr. Ugglan påminner om K2 och det kan jag förstå. De har liknande historia, liknande väg de vandrat. Den väg som jag försöker förstå mig på. Både Ugglan och K2/Älgkon ser nyktert på livet. Det finns inget utrymme för att sväva i det blå eller romantisera kring saker på sådant sätt att man tappar fotfästet när verkligheten hinner ifatt.

Jag är rik. Jag är så himmelens rik! Jag är välsignad med de vackraste, klokaste, gudagåvorna som dessa änglar är.

Reflexer som vidarebefordrar det gudomliga ljuset.

TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela