Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Jag vill att de ska leva!

Publicerad 2010-05-12 23:15:09 i Allmänt,

Det finns människor som jag vill alltid ska leva.

Desmond Tutu.

Nelson Mandela.

Tenzin Gyatso, den 14:e Dalai lama.

Flera svenska kloka teologer.

Och min älskade vän som är överläkare inom ett område där hon regerar. Jag känner mig stressad över att hon blir äldre. Det kommer inte några tillräckligt goda medarbetare som kan växa in i rollen att ta över, att förvalta allt klokt som läkaren har förvärvat genom åren. Hur ska det gå när all erfarenhet går förlorad? Hur ska det gå när ingen längre kämpar för människovärdet, för varje människas okränkbarhet och rätt till respekt och samexistens?`

Hur ska det gå?

De måste fortsättta att finnas, att inspirera och påverka oss andra i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela