Blyger

Blyg... Eller trött på förutfattade meningar...

Mina älskade flyttar

Publicerad 2010-03-17 21:47:21 i Allmänt,



Nu är det klart.
Beskedet kom för 11 minuter sedan.

Mina älskade ska flytta.

Det känns fortfarande overkligt.
Knäna känns svaga,
det gör lite ont i magen,
det snurrar i mitt inre.
Alla känslor åker berg-och-dal-bana.
Alla tankar spinner runt, runt.

Mina älskade.

Som jag delat så viktiga stunder med,
som funnits i tårar och skratt,
som levt med mig när jag levt nära döden.

Mina fina, varma, kloka.

Nu kommer allt, precis allt förändras.
Deras flytt kommer  förmodligen förändra
min boendesituation,
kommer påverka i vilken riktning några av mina
andra nära relationer kommer att ta,
kommer att förändra min vardagssituation
på så sätt jag kommer att få andra kollegor
i flera sammanhang,
kommer kanske (och förhoppningsvis!) att förändra
situationen vad gäller husdjur för min del.

Mina storasystrar i Kristus.

De kommer att sälja allt.
Kommer att klippa band.
Lämnar det mesta bakom sig,
sträcker ut vingarna och lyfter...

Flyger till en annan världsdel,
till ett land med massor av värme och ljus,
med stora konstraster och många färger,
med utsatthet och stora skillnader,
med behov av att få mina älskade som resurser.

Det är nu vi delar den sista vintern och våren tillsammans.
Det är nu vi delar livet.
Det är nu vi bygger band som blir så starka att de håller över haven.

Vi skyndar att älska.

För mina älskade flyttar snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela